Naujienos

Kaip išvengti skolininkų? 3 veiksmingi patarimai

Business

Liaudies išmintis byloja: “Skoliniesi pinigus – svetimus ir laikinai, o grąžindamas atiduodi savus ir amžiams”. Remiantis oficialia statistika išryškėja tendencija, kad bendra skolų suma kinta priklausomai nuo ekonominio laikotarpio. Skolininkų skaičius ypač išauga ekonomikos nuosmukio arba recesijos metu.

Pasak teisinių paslaugų įmonės UAB “Vienas, du, trys” (toliau – UAB123) teisininkų, kurių specializacija yra įmonių steigimas, buhalterinė apskaita ir skolų išieškojimas, nemokumą arba skolos atsiradimo tikimybę galima numatyti ir apsisaugoti, jeigu yra atsižvelgiama į tris pagrindinius patarimus.

 

1 patarimas: Būkite smalsūs – rinkite informaciją

 

UAB123 praktika rodo, kad bent jau formalią paiešką apie klientą reikia atlikti netgi tais atvejais, kai numatomas sandoris nėra didelės vertės. Norėdami pažinti savo klientą, turite juo pasidomėti ir surinkti informaciją.

Pasak UAB123 teisininko Anaro Baširovo, nemažai informacijos galima surasti viešai prieinamose duomenų bazėse: tai gali būti paieška pasinaudojant paieškos svetainių, tokių kaip „Google“ paslaugomis ir specializuotais duomenų tiekėjais, kaip „Rekvizitai.lt“, socialiniais tinklais. Šiuo atveju aktuali informacija yra atsiliepimai, skolų Sodrai istorija, darbuotojų skaičius ir jų kitimas, socialiniuose tinkluose esanti informacija, komentarai. Verta neapsiriboti tik kliento paieška ir atkreipti dėmesį į asmenis, susijusius su klientu.

Siekiant praplėsti paiešką, užsakovų mokumą galima patikrinti ir mokamose duomenų bazėse. Žinomiausia Lietuvoje yra, nuolat plėtojama, „CreditInfo“. Taip pat, daug informacijos apie juridinius asmenis pateikia Registrų centras – šioje duomenų bazėje rasite išrašus su įmonių finansinėmis ataskaitomis.

“Informacijos apie klientą paieška duoda kelis rezultatus: visų pirma, leidžia susipažinti su klientu, jo veiklos patirtimi, o taip pat leidžia įsivertinti ir ugdyti Jūsų pačių įgūdžius, identifikuojant mokų klientą. Atlikus pradinę patikrą galima nerimą keliančius klausimus aptarti su klientu”, – teigia pašnekovas.

Kiekvienu atveju reikia įsivertinti, kokie santykiai sies Jus ir Jūsų klientą, ir kuri informacija Jums yra aktualiausia, apsisprendžiant sudaryti sandorį. Šią informaciją yra būtina įtraukti į sudaromą sutartį.

 

2 patarimas: Būkite budrūs – įvertinkite riziką

 

Pasak UAB 123 teisininko A. Baširovo, taisyklė yra paprasta: jeigu užsakovas iš surinktų duomenų atrodo rizikingas – reikia taikyti išankstinio apmokėjimo sąlygas arba reikalauti avanso. Šioje vietoje yra labai svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad didžiausias klientų suinteresuotumas apmokėti paslaugas (prekes) yra iki jų gavimo.

“Tiesiog įvertinkite, kad kuo didesnis apmokėjimo atidėjimas – tuo didesnė tikimybė, kad suteiktos paslaugos ar prekės bus neapmokėtos arba apmokėjimo teks laukti ilgiau”, – savo įžvalgomis dalijasi pašnekovas.

Ilgas mokėjimo atidėjimo terminas turi ir kitą trūkumą – atidėjimo metu klientas sulaiko Jūsų apyvartą, o pats turi galimybę Jūsų lėšas suinvestuoti į savo veiklos vystymą ir plėstis. Praktika rodo, kad visos didžiosios įmonės pasiekė gerų rezultatų, taikydamos ilgus mokėjimų atidėjimus savo paslaugų (prekių) tiekėjams.

Taigi, jeigu vis dėlto su užsakovu susitariama atsiskaityti vėlesniuose etapuose, siūloma imtis papildomų garantijų. Jas apžvelgsime žemiau.

 

3 patarimas: Taikykite papildomas garantijas

 

Be abejo, papildomų garantijų taikymas yra susijęs su potencialiai nemokių klientų keliamos rizikos valdymu ir turi skatinamąją įtaką užsakovui. Papildomas garantijas galima suskirstyti į juridines ir inovatyvias priemones.

“Juridiškai įtvirtintas priemones, susijusias su kreditoriaus interesų apsauga, o būtent, netesybas, laidavimą, įkeitimą, vekselį, rankpinigius, galima taikyti visais atvejais. Tačiau derėtų nepamiršti, kad jų taikymas priklauso ir nuo užsakovo derybinės galios, todėl taikant šias priemones yra svarbu nusistatyti derybinius prioritetus.

Siekiant išvengti skolininkų, rekomenduojame savo klientams taikyti inovatyvias priemones, kurios yra glaudžiai susijusios su santykių plėtojimu, pvz.: taikyti žemesnę kainą, atsiskaitantiems iš anksto ar numatant platesnes atsiskaitymo galimybes su tam tikromis išlygomis”, -teigia UAB 123 teisininkas A. Baširovas.

“Interesų apsaugos priemones reikia derinti tarpusavyje, atsižvelgiant į tai, kas geriausiai apsaugo Jūsų interesus ir padeda plėsti užsakovų ratą”, – reziumuoja pašnekovas.